Kjøpsvilkår / salgsbetingelser

Betaling- og leveringsmetoder

Betalingsmetoder

Du kan alltid føle deg trygg når du betaler med kort hos oss. Vi samarbeider med DIBS Payment Services som er Nordens ledende leverandør av betalingstjenester via Internet og sertifisert i henhold til kortindustriens nye innskjerpede sikkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Når du betaler med kort vil du bli sendt til en sikker side via SSL-sertifikat, der du trygt kan oppgi din kortinformasjon og gjennomføre betalingen. Når betalingen er godkjent vil du bli sendt tilbake til wallendahl.no der du får en bekreftelse på at kjøpet er gjennomført. Betalingen blir debitert ved bestilling. Ved eventuell refusjon vil pengene automatisk settes tilbake til samme konto. I det man trykker “kjøp”, aksepterer man kjøps- og leveringsbetingelsene.

Leveranser

Vi sender alle våre pakker med Bring. Forsendelsen blir hentet og levert til nærmeste postkontor/post i butikk. Varene blir hentet hos oss hver uke og normal leveringstid etter henting er 3-6 virkedager, avhengig av hvor i landet leveringen ønskes levert.

Sporingsnummer blir sendt på e-post, og vil være tilgjengelig under “min konto” på wallendahl-magasin.no.

Inneholder bestillingen din varer som ikke kan leveres til de oppgitte leveringstider, blir du orientert pr. epost. Bestiller du varer som har ulik leveringstid pga. lagerstatus vil varene som er på lager bli holdt igjen til alle varene kan sendes samtidig. Tar dette vesentlig lang tid vil du bli informert om situasjonen. Wallendahl forbeholder seg retten til å kansellere ordrer ved utsolgt situasjon. Det vil da ikke bli trukket penger fra kundens konto.

Vi leverer kun varer i Norge. Ordre med utenlandsk leveringsadresse vil bli kansellert og pengene vil ikke bli trukket fra kundens konto.

Bekreftelse

Når bestillingen din er sendt vil vi sende ut en e-post til deg med ordrebekreftelse, sporingsnummer og angrerettsskjema. Dersom du ikke mottar ordrebekreftelsen er ikke ordren din mottatt hos www.wallendahl.no, eller du har oppgitt feil e-postadresse.

Uavhentet pakke

Om du angrer bestillingen når pakken allerede har blitt sendt fra oss må du hente ut pakken og sende den tilbake til oss, ellers registreres pakken som ikke mottatt og debiteres automatisk. Pakken ligger på utleveringsstedet i 14 dager.

Transportskader

Alle pakker som forlater oss er forsikret. Er pakken og/eller innholdet skadet når du mottar den, skal det rapporteres umiddelbart på stedet. Når du sender varer tilbake til oss står du selv for transportrisken. Om varen skulle komme fram skadet, skal du sende den tilbake til oss så vi kan sende deg et nytt produkt. Vi står for fraktkostnaden når det gjelder skadede varer.

Angrerett

Ønsker du å angre kjøpet, må nettbutikk@wallendahl.no ha skriftlig beskjed senest 14 dager etter at du har mottatt varen og informasjon om angreretten. Du kan også angre før varen kommer. Når du angrer har du krav på å få tilbake pengene, men returforsendelsen må du dekke selv. Vil du heve kjøpet ved bruk av angrefristloven, må du opplyse om dette ved returen. Skjemaet må være korrekt utfylt og sendes med varen til:

Wallendahl
Strandkaien 14
5013 Bergen

Pengene vil bli tilbakeført til kunde når varen er returnert i original emballasjen og i den ubrukte stand som den ble sendt i. Husk å oppgi kundenummeret og fakturanummeret!

Dersom du angrer på kjøp av varer som er spesialtilpasset deg, må du betale for faktisk utført arbeid og medgåtte materialer. Dersom du har mottatt varen, eller varen er sendt fra selger når du angrer, må du selv betale returkostnadene. Angreretten går tapt dersom varen ikke kan leveres tilbake i original emballasjen og i ubrukt stand og samme mengde.

Reklamasjon

Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering. Skulle du få en defekt eller feillevert vare skal du kontakte nettbutikk@wallendahl.no innen rimelig tid, og senest innen 2 uker etter du oppdaget defekten eller feilleveransen.

-Feil på vare

Meld inn feil på vare til nettbutikk@wallendahl.no og du vil få et skjema tilsendt som fylles ut, signeres og sendes tilbake sammen med varen i den tilstanden du mottok den.

-Feil på levering

Ved feilleverte varer skal varen(e) returneres i ubrukt og uskadet tilstand i originalforpakningen. Returner varen sammen med kopi av ordrebekreftelsen. Skriv årsaken til returen på baksiden av ordrebekreftelsen.

Forsinkelser

Dersom det oppstår vesentlige forsinkelser vil Wallendahl gi deg beskjed om dette. Du har da som kunde rett til å gå bort fra bestillingen. Wallendahl kan ved forsinkelse tilby deg erstatningsprodukt til tilsvarende pris og kvalitet, men du som kunde er ikke nødt til å takke ja til tilbudet.

Forbrukerrådet

Er du i tvil om dine rettigheter som kunde ved salg via internett, anbefaler vi deg å søke mer informasjon på Forbrukerrådet’s internett-side: http://www.forbrukerradet.no/

Forbehold

Wallendahl tar forbehold om at prisfeil, trykkfeil/bildefeil og feil i lagerstatus kan forekomme på www.wallendahl.no. Skulle slike feil oppstå vil vi prøve å løse det på best mulig måte.

Lukk

Nyhetsbrev!

Meld deg inn i kundeklubben for eksklusive tilbud! Se tilbudene her!